فرهنگ کسب کار خوب چیست؟


راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

۱. توجه به نیازهای مشتری، اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. اکثر فروشنده‌ها به‌دنبال فروش محصول خود به‌دست آوردن سود بیشتر می باشند نه اینکه مشتری چه می‌خواهد، چه نیازهایی دارد.

۲. در یک زمینه به افراد آموزش ‌هایی داده می‌شود که چه می بایست بکنند اما بعد از راهنمای تمام به‌بهتر ی هم خواهند بود؟

برای چه تمام مثل هم عمل نمی‌کنند با اینکه تمام همان آموزش را دیدند. جواب گاهی افراد این است:

۱. مدیریت تفاوت می‌کند.

۲. محل کار یا استان تفاوت می نماید .

تمام این‌ها درست است ولی اصلی این که تمام مثل هم عمل نمی‌کنند موارد زیر است:
۱-دانش

برخی فکر می‌کنند جهت شان کسر شأن است که در پروگرام آموزش ی شرکـت کنند و تمام چیز را کامل می‌دانند، در صورتی که این طرز اندیشه غلط است. افراد بایستی دانش کامل داشته باشند. به کارمندانتان افرادی که جهت شما کار می‌کنند بیاموزید که می بایست دانش کافی داشته باشند.
۲-مهارت

بایستی مهارت‌های لازم را در زمینه کاریتان داشته باشید. گاهی افراد هنوز مهارت‌های قدیمی را که چندین سال پیش آن‌ها را به کار می‌بردند، مصرف می‌کنند. این مهارت‌ها دیگر منسوخ شده‌اند. باید مهارت‌های به‌روز را یاد بگیرند.
۳- داشتن انگیزه و رویکرد مثبت

به‌ندرت در مدارس و دانش کده ‌ها این مسئله را روش می‌دهند. درصورتیکه مهمترین مسئله‌ای که فرق بین افراد را به‌وجود می‌آورد رویکرد آن‌‌ها است. شخص ممکن است دانش مهارت کافی را نداشته باشد، اما چنانچه انگیزه لازم رویکرد مثبتی داشته باشد همواره خوب است. ولی یک شخص ممکن است از دانش مهارت خوب ی برخوردار باشد اما انگیزه لازم را نداشته رویکرد بد داشته باشد. این شخص هیچ وقت موفق نمی‌شود.
چگونه می‌توانیم مشتری‌های را نگه داریم؟

چنانچه از هر مجموعه ی پرسیده شود که خدمات خیلی خوب ی را ارائه می‌دهید یا خیر، آن‌ها قطعاً به شما می‌گویند بله ما خدمات بسیار زیاد خوب ی ارائه می‌دهیم. اما خیلی ‌ها اینکار را نمی‌کنند.
خدمات بهتر چیست؟

اگر کالاها خود را به مشتریان، درست سر زمان و همواره انجام دهیم به این نمی‌گویند خدمات خوب ، چون مشتریان دارند پول اینکار را به شما می‌دهند، شما باید همواره سعی بکنید کاری بیشتر از آنچه بایستی را انجام دهید.

فرض بکنید اتومبیل را جهت مرمت به تعمیرگاه برده‌اید. در زمان تحویل گرفتن اتومبیل مشاهده می‌کنید که نه‌فقط اتومبیل دقیق طبق فاکتور مرمت شده بلکه آن‌ها اتومبیل شما را شسته‌اند، داخل آن‌را جارو کرده ‌اند و روی صندلی کنار راننده دسته گل یا یک بسته شکلات به‌عنوان جایزه قرار داده‌اند.

باید بین آن خدماتی که پولش را می‌گیرید و خدمات نگهداری از مشتریان تمایز بهتر ایجادکنید.
شما نیازی نیست که بهترین محصول یا بهترین قیمت‌ها را داشته باشید،اما چنانچه بتوانید خدماتی کم مثل ارائه بکنید پیروز می‌شوید.

پیدا کردن فرصت‌‌ها جهت مراقبت مشتریان

دو نحوه هست:
۱– روش‌های ملموس:

روش‌هایی که هزینه ‌بر است. تمام کارها و خدماتی که جهت شان پول خرج می‌کنیم، خدماتی که در قالب یک هدیه مانند اتوماتیک به مشتری می‌دهیم.
۲- روش‌های غیر ملموس:

روش‌هایی که زمان‌بر است. جهت مثال فردی به دندانپزشکی می‌رود تا دندانش را پر نماید . بعد از اینکه به خانه برمی‌گردد دندانپزشک به او زنگ میزند جویای احوالش می‌شود. در اینجا وقتی که دندانپزشک جهت این بیمار قرار می‌دهد بین ۲ تا ۳ دقیقه است.


چرا مشتریان را از دست می‌دهیم؟

۱ درصد از مشتریان فوت می‌کنند.
۳ درصد جابه جا می‌شوند.
۵ درصد به خاطر اینکه ارتباط ‌های دیگری را دارند می‌روند
۹ درصد به خاطر دلائل رقابتی به شرکـت دیگر می‌روند.
اما ۶۸ درصد به بی فرق ی کارکنان بوده

خیلی از افرادبخصوص ً در ایران در کسب کار به فکر رقیب هستند که رقیب چه می‌کند، این غلط بزرگی است. شما می بایست کسب و کارتان بر طبق مطالبات مشتریان باشد.
تعرفه بدست آوردن یک مشتری جدید ۶ مساوی تعرفه نگهداری یک مشتری است.

چند راهکار مناسب

۱- با کارکنان طوری رفتار بکنید که انگار مشتریان شما هستند . به آن‌ها انگیزه بدهید، اگر شما با کارکنانتان بهتر رفتار بکنید آن‌ها نیز با مشتریان خوب رفتار خواهند کرد.

۲- ارزش اسامی افراد، بسیار زیاد خیلی مهم است. از اسم افراد ی که می‌خواهید صدایشان بکنید استفاده بکنید . افراد رفیق دارند اسمشان را بشنوند.

۳- تاکید بکنید بر کارهایی را که می‌توانید انجام دهید نه کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، نگویید ما نمی‌توانیم این‌کار را انجام دهیم بگویید ما میتوانیم فلان کار را انجام دهیم.

۴- ظاهر افراد اطمینان اعتماد را جلب می‌کند، منظوراز ظاهر فقط نیست.

۵- همواره بگویید خیلی ممنون، بسیار زیاد متشکرم از اینکه ما را گزینش کردید.

۶- کمی بیش‌تر از آن‌‌چه انتظار می‌رود کار انجام دهید.

۷- اخبار بد را بگویید اگر نتوانستید کار مشتری را در گفته شده انجام دهید با او ارتباط بگیرید خودتان به مشتری بگویید قبل از اینکه او ارتباط بگیرد.

۸- صد درصد صداقت داشته باشید
هیچ‌کس به خاطر دانشش پول در نمی‌آورد، به‌خاطر کاری که با دانشش می‌کند پول در می‌آورد.